KOMOTİNİ-GÜMÜLCİNE /YUNANİSTAN
Bu erasmus projesi belkide hayatımın en iyi 1 haftasıydı. Yunanistan'ın Komotini şehirine gittik ve güzel arkadaşlar edindim ve eğlendim. İlk gittiğimiz gün Tanışma etkinliği ve şehirde grafiti bulma etkinliği yaptık. Bu etkinliği yaparken şehiri de tanımış olduk. İkinci gün flamingoların olduğu bir göle gittik sonrasında Yunanistan'ın Kavala şehrini ziyaret ettik. Çok güzel bir şehirdi. Kavala'da desibel ölçme etkinliği yaptık ve sonrasında şehiri gezdik. Sonraki gün okulda bilgisayar ile bazı müzik aletlerinin ses tonunu bulduk ve bir müzik notası oluşturduk. Dördüncü gün pet şişenin içine hava verip farklı notalar oluşturduk ve koro halinde pet şişeler ile müzik yaptık. Ne yazıkki Yunanistan'da son gecemizdi dördüncü gün ve neredeyse hiç uyumadık. Cuma günü sertifikalarımızı aldık ve Türkiye'ye dönüş yoluna koyulduk. Çok hızlı ve eğlenceli geçen bir erasmus projesiydi. Her günün sonunda bütün gençler ile dışarıda dolaştık güzel vakit geçirmeye çalıştık. Yunan öğrenciler etkinlik sonrası için harika etkinlikler hazırlamış bizler için. Bowling oynamaya götürdüler, cafeye götürdüler şehiri dolaştırdılar.. Kısaca hayatımın en güzel ve eğlenceli zamanıydı. Bitmesini hiç istemediğim ve tekrar yapmayı istediğim bir etkinlik. Herkes için çok güzel bir deneyim olmuştur. Eğer bir daha gidersem kaybolmayacağım bir şehir oldu Komotini.
Kerem Koç
12/M
KOMOTİNİ-GÜMÜLCİNE /YUNANİSTAN
Okulumuzun Erasmus projesi ile gittiğim bu seyahat hayatımın en iyi ve en güzel deneyimlerinden biriydi. İlk gün birbirimizin isimlerini öğrenmek için çeşitli etkinlikler ve oyunlar oynadık. Sonra her ülkenin geleneksel oyunlarını oynayarak öğrenmeye çalıştık sonrasında şehrin merkezine yürüyüp takımlar oluşturduk. Bu takımlarla birlikte etraftaki grafikleri bulmaya çalıştık ve bizim takımımız birinci oldu. Grafiti oyunumuz bittikten sonra tüm arkadaşlarımızla birlikte otele geldik biraz dinlendikten sonra yemek için çok güzel bir restorana gittik ve oranın yemeklerinden yedik. İkinci gün ise Vistonida Gölünde ki kiliseyi ziyaret ettik sonrasında Phillipi ve Arkeoloji Tiyatrosuna gidip oranın tarihi hakkında bilgi edindik. Ordan Kavala'ya gittik ve tekrar grup olup şehrin farklı yerlerinde desibel ölçümü yaptık sonrasında şehri gezdik. Üçüncü gün okulda bilgisayar ile müzik aletlerinin ses tonunu bulmaya ve çalmaya çalıştık. Dördüncü gün ise pet şişelere hava vererek bize verilen notaları oluşturduk ve koro olup çaldık. Beşinci gün son günümüzdü sertifikalarımızı ve hediyelerimizi aldıktan sonra Türkiye'ye dönüş için yola koyulduk ama ayrılmak benim için biraz zor oldu. Hayatımın en iyi 5 günü diyebileciğim bir projeydi.
Buse Yılmaz
12/H
Komotini- Yunanistan
Öncelikle böylesine güzel, keyifli ve öğretici bir programda yer aldığım için oldukça mutluyum. Bu seyahat birçok konuda kendimi geliştirmem ve yeni bakış açıları edinmem açısından çok büyük katkılar sağladı. Bu kadar çok keyif almamda tabii ki ev sahibi okulun misafirperverliği ve sıcakkanlılığı en büyük etken. Bu misafirperverlik sadece okul ile de sınırlı kalmıyor tabii ki. Komotini ve seyahat ettiğimiz diğer şehirlerdeki insanlar için de aynı şeyi gönül rahatlığıyla söyleyebilirim... İlk günümüzde diğer ekiplerdeki insanlarla kaynaştık, şehir turu yaptık ve grafiti bulma oyunu oynadık. Oryantiring benzeri bir oyundu ve oldukça eğlenceliydi. Komotini oldukça küçük bir şehir olduğundan her yer yürüme mesafesindeydi bu yüzden şehri bir hafta içerisinde neredeyse tamamen öğrendik. Ertesi gün bir Ortodoks kilisesi olan Agios Nikolaos Kilisesine, Philippi Antik Kentine ve Kavala şehrine gittik. Kavala’da desibel ölçümleri yaptık. Üçüncü günümüzde ise çeşitli müzik aletlerini öğrendik ve onları çalmaya çalıştık sonrasında da operaya gittik. Dördüncü günümüzde geri dönüştürülebilir atıklardan müzik aletleri yaptık, akşamında ise tüm ekip birlikte veda yemeğine gittik ve orda her ülkenin geleneksel oyunlarını oynadık. Kesinlikle güzel bir kültür paylaşımı ve kazanımdı. Gelelim son güne. Benim hatta bizim için en zoruydu son gün. Hiçbirimiz birbirimizden ayrılmak istemedik bu yüzden de geri dönmek çok zor oldu. Onlarla daha uzun vakit geçirebilmeyi dilerdim. Bu seyahatte edindiğim bilgiler ve arkadaşlıklar, kazandığım deneyimler, ve yaptığım etkinlikler benim için gerçekten çok çok değerli. Komotini, fırsatım olduğunda tekrardan ziyaret etmek istediğim bir yer oldu bile.
Setenay Gedik
UFUK ARSLAN ANADOLU LİSESİ ÖĞRETMENLERİ HIRVATİSTAN'DA EĞİTİM ALDI
Ufuk Arslan Anadolu Lisesi "Sound (STEM) All Around" adıyla AB Erasmus Stratejik Okul Ortaklığı konusunda yeni bir projeye imza attı.
Türk Ulusal Ajansı tarafından desteklenen Avrupa Birliği Erasmus KA229 Stratejik Okul Ortaklığı projesi iki yıl süreli olup 1 Eylül 2020 - 31 Ağustos 2022 tarihleri arasında uygulanacaktır..Hırvatistan koordinatörlüğünde olan projede Türkiye'den iki okul (Ankara ve Denizli'den Nezihe- Derya Baltalı Bilim ve sanat Merkezi) ,İspanya ve Yunanistan okulları ortak olarak yer almaktadır.
Ufuk Arslan Anadolu Lisesi'nden proje yürütücü ekibinden Gamze Arslanyiğit ve M.Münir Uslu, proje destek ekibinden Coğrafya öğretmeni Saffet Gebeş koordinatör ülke olan Hırvatistan'ın Nasice kentinde bulunan "Srednja Skola Isidora Krsnjavoga Nasice" okuluna eğitim ve hazırlık ziyaretinde bulundu. Disiplinler arası Eğitimin Yararları ve Zorlukları STEM ile ilişkisi konulu atölye çalışmalarına katıldılar. Çalışmalarda kullanılabilecek deneyler ve uygulamaları içeren bir dizi eğitimler aldılar. Ayrıca iki yıl sürecek olan projenin ayrıntıları görüşüldü, proje koordinasyon toplantıları yapıldı. Bölgenin önemli tarihi ve kültürel yerleri ziyaret edildi
"Sound (STEM) All Around " adlı bu projede Stem (Science, Technology, Engineering and Mathematics) konusu ve ses ilişkisi ön planda olacaktır. İki yıl boyunca ortak okulların öğretmen ve öğrencileri birbirilerinin okullarını ziyaret edecekler, ülkelerin bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik bilimlerinin eğitimdeki yerlerini araştıracaklardır. Bundan sonraki yurtdışı hareketliliklerinde öğrencilerde yer alacaktır. Öğrenciler önceden e-Twining, Skype, Facebook üzerinden birbirleriyle iletişimde bulunacaklardır. Böylece öğrencilerimizin dil becerileri gelişecek, farklı kültürler ile tanışma fırsatı elde edeceklerdir.
Logo Yarışmasında Ödül alan öğrencilerimiz
Birinci...Mehmet Hıdır..12..İ
İkinci...Celil Buğra Genç..12/N
Üçüncü.. Zeynep Betül Akkaya...11-C
Sound All Around Erasmus+ projesi hedef kitlesinin hazır bulunuşluk düzeyini ölçmek için uygulanan ön test sonuçları aşağıdadır.